КАТАЛОГ ВУЧЭБНЫХ ДЫСЦЫПЛІН КАФЕДРЫ ПСІХАЛОГІІ І СПЕЦЫЯЛЬНАЙ ПЕДАГОГІКІ
- Падрабязнасці
- Апублікавана 22.01.2018 11:51
Псіхалогія адоранасці
(2,7 крэдыту, 100 гадзін)
Месца ў адукацыйным працэсе |
Вучэбная дысцыпліна з’яўляецца варыятыўнай (кампанент УВА) у адукацыйнай праграме І ступені па спецыяльнасці 1-01 01 01 «Дашкольная адукацыя» |
|
||
Мэта, кампетэнцыі |
Мэта: забяспечыць студэнтаў сістэмай тэарэтычных ведаў у галіне псіхалогіі адоранасці. Кампетэнцыі: Акадэмічныя (АК): Валодаць даследчыцкімі навыкамі. Быць здольным нараджаць новыя ідэі (валодаць крэатыўнасцю). Валодаць навыкамі вуснай і пісьмовай камунікацыі. Умець вучыцца, павышаць сваю кваліфікацыю на працягу ўсяго жыцця. Асабовыя (САК): Валодаць здольнасцю да міжасабовай камунікацыі з адоранымі дзецьмі і падлеткамі. Валодаць навыкамі захавання здароўя. Прафесійныя (ПК): Ведаць асаблівасці праяўлення адоранасці, яе структуру, віды. Ведаць біялагічныя перадумовы і псіхалагічную прыроду адоранасці. Ведаць асаблівасці арганізацыі навучання і выхавання адораных дзяцей. Распрацоўваць карэкцыйна-развіваючыя праграмы для адораных дзяцей. Ажыццяўляць асветніцкую работу па спецыфіцы навучання і выхавання адораных дзяцей. Арганізоўваць і праводзіць карэкцыйна-развіваючыя заняткі з адоранымі дзецьмі дашкольнага ўзросту. Ажыццяўляць аптымальны падбор і эфектыўна рэалізоўваць тэхналогіі выхавання адораных дзяцей. Арганізоўваць і праводзіць выхаваўчыя мерапрыемствы з адоранымі дзецьмі дашкольнага ўзросту. Фарміраваць базавыя кампаненты культуры асобы адоранага выхаванца. Развіваць узровень вучэбных магчымасцей адораных дзяцей дашкольнага ўзросту на аснове сістэмнай педагагічнай дыягностыкі. Ажыццяўляць самаадукацыю і самаўдасканаленне прафесійнай дзейнасці. Арганізоўваць цэласны педагагічны працэс з улікам сучасных адукацыйных тэхналогій і педагагічных інавацый. Аналізаваць і ацэньваць педагагічныя з’явы і падзеі мінулага ў святле сучаснага гуманітарнага досведу. |
|
||
Структура вучэбнай дысцыпліны (модуля) |
2,7 крэдыту. Усяго 100 гадзін, з іх 56 аўдыторных: 26 гадзін лекцыйных, 30 гадзін практычных; выніковая форма кантролю – экзамен |
|
||
Змест (кароткае апісанне) дысцыпліны (модуля) |
Метады і формы арганізацыі вучэбнага працэсу |
Формы кантролю і ацэнкі |
||
Тэма 1. Уводзіны ў псіхалогію адоранасці. Паняцце адоранасці ў сучаснай псіхалогіі. Тэма 2. Агульная адоранасць: паняцце і структура Тэма 3. Спецыяльная адоранасць: віды, дыягностыка, развіццё Тэма 4. Асабовы і ўзроставы аспекты адоранасці Тэма 5. Метады дыягностыкі адоранасці Тэма 6. Асаблівасці арганізацыі навучання і выхавання адораных дзяцей. Тэма 7. Натуральна-навуковы падыход да праблемы адоранасці. |
Метады: праблемнага навучання, часткова-пошукавы, даследчы, рэпрадуктыўны Формы: франтальная групавая, парная, індывідуальная |
1. экзамен |
||
|
|
|
|
|
Псіхалогія
(7,2 крэдыту, 260 гадзін)
Месца ў адукацыйным працэсе |
Вучэбная дысцыпліна з’яўляецца асноўнай (дзяржаўны кампанент) у адукацыйнай праграме І ступені па спецыяльнасці 1-01 01 01 «Дашкольная адукацыя» |
|
||
Мэта, кампетэнцыі |
Мэта: фарміраваць у студэнтаў сістэмы ведаў, уяўленняў аб сутнасці, будове, заканамернасцях развіцця псіхікі чалавека, умовах і фактарах фарміравання асабовых якасцей; развіццё ўмення аналізаваць пазнаваўчую дзейнасць, асаблівасці асобы навучэнцаў у сацыяльным кантэксце як асновы прафесійнай і сацыяльна-асабовай кампетэнцыі; фарміраванне псіхалагічнай культуры, прафесійнай свядомасці і самасвядомасці будучых педагогаў. Кампетэнцыі: Акадэмічныя (АК): умець выкарыстоўваць базавыя навукова-тэарэтычныя веды для вырашэння тэарэтычных і практычных задач; валодаць даследчыцкімі навыкамі; валодаць метадамі навукова-педагагічнага даследавання; умець працаваць самастойна; валодаць навыкамі вуснай і пісьмовай камунікацыі; умець рэгуляваць адукацыйныя адносіны і ўзаемадзеянні ў педагагічным працэсе. Асабовыя (САК): валодаць здольнасцю да міжасабовых камунікацый; умець працаваць у камандзе; быць здольным да ажыццяўлення самаадукацыі і самаўдасканалення прафесійнай дзейнасці; быць здольным да рэалізацыі каштоўнасна-арыентацыйнай дзейнасці. Прафесійныя (ПК): кіраваць вучэбна-пазнаваўчай дзейнасцю дзяцей дашкольнага ўзросту; эфектыўна рэалізоўваць выхаваўчую дзейнасць; папярэджваць і пераадольваць парушэнні ў працэсах сацыялізацыі дзяцей дашкольнага ўзросту; ажыццяўляць прафілактыку парушэнняў у развіцці эмацыйнай сферы і сферы паводзінаў дзяцей дашкольнага ўзросту; папярэджваць і пераадольваць непаспяховасць навучэнцаў; фармуляваць адукацыйныя і выхаваўчыя мэты; ацэньваць вучэбныя дасягненні дзяцей дашкольнага ўзросту, а таксама ўзроўні іх выхаванасці і развіцця; ажыццяўляць самаадукацыю і самаўдасканаленне прафесійнай дзейнасці. |
|
||
Структура вучэбнай дысцыпліны (модуля) |
7,2 крэдыту. Усяго 260 гадзін, з іх 128 аўдыторных: 60 гадзін лекцыйных і 6 гадзін лабараторных заняткаў; 62 гадзіны семінараў. Выніковая форма кантролю – экзамен. |
|
||
Змест (кароткае апісанне) дысцыпліны (модуля) |
Метады і формы арганізацыі вучэбнага працэсу |
Формы кантролю і ацэнкі |
||
Прадмет і метады псіхалогіі. Развіццё псіхікі. Свядомасць. Дзейнасць. Пазнаваўчыя працэсы. Маўленне. Эмоцыі і пачуцці. Воля. Індывідуальна-тыпалагічныя ўласцівасці. Сацыяльна-псіхалагічная характарыстыка групы. Зносіны. Міжасабовыя адносіны. Канфлікты. Асоба і яе структура. Асноўныя тэорыі развіцця псіхікі ў антагенезе. Псіхічнае развіццё чалавека ў дашкольным і школьным узросце. Псіхалагічная характарыстыка навучання і вучэння. Псіхалогія выхавання і самавыхавання. Псіхалогія педагагічнай дзейнасці і асобы настаўніка. Зносіны і ўзаемадзеянне суб’ектаў адукацыйнай сістэмы. |
Метады: праблемнага навучання, часткова-пошукавы, даследчы, рэпрадуктыўны Формы: франтальная групавая, парная, індывідуальная |
1. экзамен |
||
|
|
|
|
|
Псіхолага-педагагічнае суправаджэнне дзяцей з АПФР
(1,7 крэдыту, 62 гадзіны)
Месца ў адукацыйным працэсе |
Вучэбная дысцыпліна з’яўляецца варыятыўнай (кампанент УВА, дысцыпліны па выбары студэнта) у адукацыйнай праграме І ступені па спецыяльнасці 1-03 03 01 “Лагапедыя” |
|
||
Мэта, кампетэнцыі |
Мэта: фарміраванне ў студэнтаў сістэмы ведаў пра асаблівасці псіхолага-педагагічнага суправаджэння асоб з АПФР. Ведаць: прадмет, змест псіхолага-педагагічнага суправаджэння дзяцей з АПФР; прынцыпы ўзаемадзеяння школы і сям’і ва ўмовах адукацыйнай інтэграцыі; асяродкавыя рэсурсы навучання і выхавання навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Умець: вызначаць магчымасць псіхалагічных і педагагічных уздзеянняў карэкцыі асаблівасцей псіхічнага развіцця |
|
||
Структура вучэбнай дысцыпліны (модуля) |
1,7 крэдыту. Усяго 62 гадзіны, з іх 40 аўдыторных: 20 гадзін лекцый, 20 гадзін практычных заняткаў, выніковая форма кантролю – экзамен |
|
||
Змест (кароткае апісанне) дысцыпліны (модуля) |
Метады і формы арганізацыі вучэбнага працэсу |
Формы кантролю і ацэнкі |
||
Паняцце псіхолага-педагагічнага суправаджэння. Інтэграванае навучанне як псіхолага-педагагічная праблема. Сацыяльнае развіццё дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Псіхолага-педагагічнае суправаджэнне развіцця дзяцей ва ўмовах інтэграванага навучання. Партнёрства школы і сям’і ва ўмовах адукацыйнай інтэграцыі. Работа настаўніка-дэфектолага ў рамках псіхолага-педагагічнага суправаджэння навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў класах інтэграванага навучання. Асяродкавыя рэсурсы навучання і выхавання навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Прафесійная кампетэнтнасць педагога інклюзіўнай адукацыі. |
Метады: праблемнага навучання, часткова-пошукавы, даследчы, рэпрадуктыўны Формы: франтальная групавая, парная, індывідуальная |
1. Экзамен |
||
|
|
|
|
|
Тэорыя і практыка спецыяльнай адукацыі
(1,6 крэдыту, 58 гадзін)
Месца ў адукацыйным працэсе |
Вучэбная дысцыпліна з’яўляецца варыятыўнай (кампанент УВА) у адукацыйнай праграме І ступені па спецыяльнасці 1-03 03 01 “Лагапедыя” |
|
||
Цель, компетенции |
Мэта вывучэння дысцыпліны “Тэорыя і практыка спецыяльнай адукацыі” – фарміраванне ў студэнтаў першасных уяўленняў пра спецыфіку навучання і выхавання дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, стварэнні спецыяльных умоў іх адукацыі, пра арганізацыю і змест карэкцыйна-педагагічнай работы ва ўстановах спецыяльнай адукацыі, ва ўстановах асноўнай адукацыі, якія рэалізуюць мадэлі інтэграванага навучання і выхавання. Акадэмічныя (АК): умець ажыццяўляць інфармацыйны пошук і аналіз навуковай літаратуры па праблеме аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі дзецям з АПФР; валодаць міждысцыплінарным падыходам пры рашэнні праблем навучання і выхавання дзяцей з АПФР. Сацыяльна-асабовыя (САК): ведаць міжнародныя стандарты абароны правоў дзіцяці і заканадаўства Рэспублікі Беларусь у сістэме аказання псіхолага-педагагічнай дапамогі дзіцяці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця; валодаць здольнасцю да міжасабовай камунікацыі; быць здольным ажыццяўляць самаадукацыю і ўдасканальваць прафесійную дзейнасць. Прафесійныя (ПК): ведаць асноўныя задачы, накірункі, прынцыпы спецыяльнай адукацыі; ведаць прычыны розных адхіленняў у псіхафізічным развіцці і ўмець ажыццяўляць іх прафілактыку; умець наладжваць кантакты з дзецьмі з выкарыстаннем розных даступных для іх сродкаў камунікацыі; ведаць агульныя і спецыфічныя заканамернасці развіцця дзяцей з АПФР; ведаць асаблівыя адукацыйныя патрэбы асоб з рознымі асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця; ведаць сучасныя падыходы да арганізацыі і зместу карэкцыйна-педагагічнай работы. |
|
||
Структура вучэбнай дысцыпліны (модуля) |
1,6 крэдыту. Усяго 58 гадзін, з іх 34 аўдыторных: 20 гадзін лекцый, 14 гадзін практычных заняткаў; выніковая форма кантролю – залік. |
|
||
Змест (кароткае апісанне) дысцыпліны (модуля) |
Метады і формы арганізацыі вучэбнага працэсу |
Формы кантролю і ацэнкі |
||
Тэма 1. Псіхолага-педагагічная характарыстыка дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Тэма 2. Сучасныя тэндэнцыі развіцця адукацыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця: інтэграцыя, інклюзія Тэма 3. Нарматыўныя прававыя і навукова-метадалагічныя асновы арганізацыі спецыяльнай адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь Тэма 4. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўмовах інтэграванага навучання і выхавання і інклюзіўнай адукацыі Тэма 5. Метадычныя асновы сацыяльнага ўключэння дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўмовах інтэграванага навучання і выхавання і інклюзіўнай адукацыі Тэма 6. Псіхолага-педагагічнае суправаджэнне інтэграванага навучання і выхавання Тэма 7. Узаемадзеянне педагогаў і бацькоў ва ўмовах інтэграванага навучання і выхавання і інклюзіўнай адукацыі |
Метады: праблемнага навучання, часткова-пошукавы, даследчы, рэпрадуктыўны Формы: франтальная групавая, парная, індывідуальная |
1. залік |
||
|
|
|
|
|
Псіхалогія сучаснай сям’і
(1,7 крэдыту, 62 гадзіны)
Месца ў адукацыйным працэсе |
Вучэбная дысцыпліна з’яўляецца варыятыўнай (кампанент УВА, дысцыпліна па выбары студэнта) у адукацыйнай праграме І ступені па спецыяльнасці 1-03 03 01 “Лагапедыя” |
|
||
Мэта, кампетэнцыі |
Мэта курса заключаецца ў авалодванні студэнтамі тэорыяй і практыкай работы з дзецьмі і дарослымі па аказанні псіхалагічнай дапамогі сям’і. Студэнты павінны ведаць: – характарыстыкі сям’і як сістэмы; – структурна-дынамічныя і функцыянальна-тыпалагічныя кампаненты сям’і; – агульныя і ўзроставыя параметры псіхасацыяльнага развіцця асобы ў сям’і; – кампазіцыйную будову псіхалогіі шлюбных і дзіцяча-бацькоўскіх адносінаў. Умець: – аказваць дапамогу сям’і па выхаванні дзяцей і падрыхтоўцы моладзі да сямейнага жыцця; – аказваць псіхалагічную дапамогу сям’і ў перыяд ненарматыўных крызісаў; – арганізаваць пазітыўнае ўзаемадзеянне псіхалагічнай службы ўстановы адукацыі і праблемнай сям’і. |
|
||
Структура вучэбнай дысцыпліны (модуля) |
1, 7 крэдыту. Усяго 62 гадзіны, з іх 36 аўдыторных: 12 гадзін лекцый і 10 гадзін лабараторных, 14 гадзін практычных заняткаў; выніковая форма кантролю – залік. |
|
||
Змест (кароткае апісанне) дысцыпліны (модуля) |
Метады і формы арганізацыі вучэбнага працэсу |
Формы кантролю і ацэнкі |
||
Прадмет і задачы псіхалогіі сям’і. Культурна-гістарычная прырода шлюбу і сям’і. Шлюб як псіхалагічныя адносіны. Сям’я як сацыяльна-інтэграваная шматузроўневая сістэма міжасабовых зносінаў. Гістарычны аналіз форм шлюбу і сям’і. Тэндэнцыі развіцця сучаснай сям’і. Функцыі і структура сучаснай сям’і. Паняцце сямейнай гісторыі. Жыццёвы цыкл і жыццёвы шлях сям’і. Псіхалагічныя тэорыі сям’і. Сям’я як цэласная сістэма. Псіхалагічныя заканамернасці выбару шлюбнага партнёра. Каханне ў шлюбных адносінах. Фактары паспяховасці шлюбу. Задаволенасць шлюбам. Стабільнасць і паспяховасць сям’і. Сямейныя канфлікты. Ненарматыўныя крызісы сям’і. Шлюбная здрада. Псіхалогія разводу. Няпоўная сям’я. Паўторны шлюб. Дзіцяча-бацькоўскія адносіны ў сям’і. Сям’я як інстытут сацыялізацыі дзіцяці. Дыягностыка міжасабовых адносінаў у сям’і. |
Метады: праблемнага навучання, часткова-пошукавы, даследчы, рэпрадуктыўны Формы: франтальная групавая, парная, індывідуальная |
1. залік |
||
|
|
|
|
|